Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 6, 2010

kenyang!!!!!

salam.....

ari nie awal pagi lagi aku dah bangun..bese pown mmg bangun awal pagi!!tapi kali ni aku bangun dgn misi.Misi nk masak tuk bwk gi opis pagi nie..dah menjadi kebiasaan kami,,de2 masa tertentu aku,kak ju dan kak zatul akan bawak bekalan dari umah.Masing2 akan bawak masakan masing2...xkurang jugak de org2 sawah yg len turut joint..
tapi xpe..tukan dikire sedekah jugak bile kiter berkongsi pe yg ada dgn org len.tul x???
mereka2 yg len tu bukan tumpang mkn je,,de jugak yg menyumbang makanan len/air..dah cukup memadai...

kdg2 bila pk balik,,de baiknye kiter bawak bekal sendiri dtg opis nie.Dah tentu2 lauk tu kiter yg masak..bersih atau tidak kite yg tentukan.Bukan nk kate sume kedai mkn tu kotor..tapi de segelintir..tentang duit lak sgt2 lah jimat okey!bayang kan klu sarapan jer kiter berhabis rm4-rm5 satu hari plus plak lunch paling kurang rm5 sehari...total rm10 sehari tu beb!!
klu bawak bekal besenye kami leh mkn sarapan bwk ke lunch hour..kdg2 bwk ke petang jugak!
bukan skit2 mulut lak tu yg melantak...de dlm 6-7 mulut yg buruk lantak..termasuklah akuhehehehehehe..

tapi mslhnye disini....adalah malas tuk aku masak setiap hari..setiap hari okey!!!
agak sukar tuk aku..sekali-sekala okey!!sbb aku bukan pandai msk pown..msk tuk diri sendiri mkn tu boleh,tapi kalau nak masak tuk org len mkn..lom de keyakinan lagi wat masa nie.
dan aku bernasib baik sbb mr.huB aku sgtlah pandai memasak dan bersesuain sgt dg profession dia buat masa nie..dan dgn itu aku isytiharkan lah selama ni aku jarang2 masak..tapi xdelah xpernah msk langsung..masak tu mesti..tapi kadang-kadang....jgnlak korg kater aku xpandai msk langsung!aku pandai cuma malas nak tunjuk skill jer!wakakakaka~~

menu kami tuk ari nie ialah..
nasi tajaan penuh dari norju a.k.a nobita cun sket dr nobita


nasik goreng ikan masin dari mr.huB
masak penuh dgn kasih syg tuk aku sorg jer
dan jugak timun sponsor dari kak zatul

ikan bilis goreng pedas dimasak oleh kak nurul dan telur dadar
yg juga tajaan nor ju bita!!!

ayam goreng berempah
ignore kan wajah ayam yg seolah rentung tue..slhkan mr.huB ai okeyhh
dan juga butterprawn hasil masak mrs.fifie dan mr.huB kesayangannye!!

sayur kubis resepi kak zatul

manakala air2 pulak disponsor penuh oleh syukri ajmain...huhuhuhuhu
3 teh o ais,1 milo ais tuk aku dan teh panas....mmg selesa dpt mkn cm ni hari2..
jimat duit jimat tenaga..xperlu jln gi cafe tgh2 ari...penat taw nk beratur beli air....
bydaway thanks ya my friends sume sbb sama2 bekerjasama tuk perut kite..
dan waktu aku tgh menaip en3 nie,aku sedang duk melantak tanpa henti...xberbaloi langsung usaha aku tuk mengecilkan bdn aku nie..
majulah sukan tuk negara....motip?

nota kaki : jom makan!!!

10 comments:

Natasha said...

wahhhh POT LUCK!!!! syioknyaa...jimat2

bella said...

PEHHHHHHHH menggila kau makan macam ada parti bfday!!! kalau mcm tu aku nak tumpang skali la .. jimat skit .. nak datang mahkamah bukannya jauh kan ... 10mint smpai ..bukan RM 10.. wakakakaaaa!!

mrS May said...

tulah psl kak tash!!!sbb tue ff lagi suker bwk bekal..leh mkn ulang2..syiiookk abis!

xdehal lah bell kalau ko nk dtg....benda leh kongsi!10minit okeyhh bkn 10hengget

shafiqah ashley said...

oooooo.... makan x jemput sha pon..... sedisnyew....

Suraya I. said...

mknn tu sume nmpk sdp boleh?
*lapa*

haslizalizz said...

hi sedapnyer kalo makan camni selalu

mrS May said...

sha...org2 yg joint mkn,, kami xpernah kol/msg ajak mkn tp dowg sendiri turun bilik kami...sha xmo turun cni...lenkali kami jemput sha kat atas erk??

lapa ke su..hehehehehe
jom jemput mkn.

mmg sedap razucute kalo hari2 cmni..selesa!!

~aSHa~ said...

wah bestnye berpakat buat pot luck...kami pun selalu buat gini..sambil gosip2..ops..takde ar..makan je..ehehehe

liana said...

kat sek liana pun slalu gak wat pot luck ni..tp liana slalu bwk perut jer..hehehe

mrS May said...

tu ar asha....kalu boleh mcm ni ari2 pown besh kn???mkn sambil bergosip!!

ff pown nk gak bwk perut jerw....tp dowg ni bising lak bile ff bwk perut jer...liana mehlah dtg bwk perut kt cni lak..

Post a Comment

**happy family**

**happy family**