Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, January 8, 2010

check list~~

salam.......

ari nie aku dpt semangat shopping...maka dengan hati yang berbunga2 aku pown 'mengchecklistkan' barang yang dah kehabisan kekeringan kekontangan kat umah aku..dalam dok fikir2 barang yang perlu dibeli ari ni,tetiba terasa nakbershopping untuk diri sendiri plak..sekali-sekala!!kadang2 sian ngan diri sendiri sebab dah terlalu lama 'xmenyopping' sakan sejak ada si kecit tomey tue..mau x nyer!!pantang nampak barang shantek2 yang sesuai ngan dia sume ummi rembat untuk dia jerw..last2 bila balik second check sume barang yang dibeli kepunyaan si kecit...mana saya punya??uwa!!!!!

ari nie aku berjanji pada diri aku sendiri yang aku akan memberi ruang kepada diri aku sendiri untuk shopping barang aku pulak...hehehehehehehe
"najwa,,untuk kamu de jugak ummi beli..tapi lebey untuk ummi plak erk syg?"
"mr.huB nak jugak ke syg belikan sumthing??apa erk???sok2 kiter dating erk bie"

sebenarnya niat aku nak kuar tengah hari jap lagi sebab nak beli biskut.. Dak norjubita tue duk cadang suh beli biskut sebab nak minum petang dlm bilik opis nie..
"oiii..kak!ko ngat kiter ni sedang beristirehat ker??kiter nie sedang bekerja okey?BEKERJA!!!
de ke ko cadang suh bawak biskut,air teh o berbagai.....jap2 agi..kije tah kemana,biskut ko tah kemana!"
norjubita nie memang kuat mengunyah melantak,melahap segala bagai makanan.setiap minit setiap saat de jerw benda yang mesti duk dalam mulut naga dia tue...nasiblah laki ko nnt kak!!tapi badan still slim..pelik ni!
ke ko bagi antu makan ni kak.....
tapi xpe kak...sebenarnyer aku suker gak leh minum2 petang nie...jimat duit!xyah beli cucur kat cafe tiap2 petang...minum2 petang sambil menghapdet segala benda yang besh2 kat fb tue.
harap2 xde pegawai yang baca belog ai ni hokey!!
lagi pulak kite kena ikut peredaran ibu mangandung ni kan?Ekseli,,kat bilik nie de sorang ibu mengandung..disebabkan kak zatul sorang yang mengandung aku ngan kak ju pown bakal2 mengandung jugak!perut mengandung makanan yang banyak....

ishhhh...dah lari tajuk pulaks!
yang de dalam pale otak aku skang adalah nak beli barang keperluan anak dulu..

*SUSU NESPRAY x 3paket
Najwa nie dah banyak kali tukar susu..de masalah pembuangan bila minum susu yang kurang sesuai.dari susu mahal bawak ke murah sume ummi dan abi dah cuba!tapi tetap xmenjadi..
susu nespray ni yg last dia try dan Alhamdulillah susu nie sesuai ngan dia.aku dah refer pada dokor dan doktor sendiri kata mahal/murah bukan pengukur kat sini yang penting dia okey ngan susu tue..seb bek adik pandai pilih susu murah.heheheheh
e

*PAMPERS DRYPERS x 2paket
masalah aku kat sini ialah Najwa sgt sensitif ngan pampers yang xsesuai ngan dia.before ni,Najwa xleh pakai pampers lain melainkan pampers Mamypoko..itu saja!!!
sejak lahir hingga skang..tapi last month aku dah try kan dia Pampers Drypers dan Alhamdulillah jugak masalah kulit kat bahagian tut xkembali lagi.nampaknyer dia dah leh pakai Drypers..tapi mr.huB tetpa risau!!kami kena pantau selalu.kire klu xleh pakai je,trus bagi org.tapi malam dia tetap ngan Mamypoko!!xberani seyhhh kang merah2 tut dia!!dia pon dah makin besar,,bagi ibu2 yang de anak kecik pahamlah kan..makin besar size pampers makin kurang kauntiti dalam setiap bungkusan..tul x?so,,aku ngan mr.huB cuba cari pampers yang murah tapi berkualiti bagus dan x mendatangkan mudarat kat si kecit..

*SOSEJ x 4paket
Najwa sgt gemar makan sosej..pe jenis sosej pown..xperlu goreng cukup sekadar rebus jerw!
bukan dia jerw suker..mr.huB pown suker jugak!sebungkus tue sekali masak jerw tuk 2 beranak tue..Najwa memang bukan jenis pemakan nasi....dia suke makan jenis2 yang remeh2 camtu!
favourite dia mee...ari2 mee pown xper!

*RIDSECT X 2tin
benda nie mmg kena de kat umah kampung aku..WAJIB!!!
sejak dua menjak nie umah aku selalu de tetamu xdiundang
nak kate aku xmop umah~~sudah!
nak kater xsapu umah~~ari2
nak kater xkemas umah~~agak2 ar weyhh!
jadi jalan ringkasnyer ridsect jer semut2 tu sumer!


wat masa nie tu jer yang terpikir kat pale hotak aku..kalau balik nanti de yang xcukup nampaknyer kena lah aku ajak mr.huB gi shopping lagi..pau mr.huB puloks!
ape yang berlegar2 kat pale otak aku skang ialah nak shopping tuk diri sendiri jerw...
korang nak taw kerw pe barang yang aku ingin sgt beli tue??
ha!!!tunggu..balik dari lunch kang aku post en3 baru okeyh?









No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**