Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, May 20, 2011

story without pic!!!

as slm....

tang2 tajuk aku dah trus terang xdo picture..terserah ar org nak baca or idak..tp mood berposing mmg xdo sejak si kecit tomey aku kurang sihat..semlm aku cuti dgn sndirinyer lagi!!!sbb mcm yg dah aku katakan td "si kecit tomey aku masih lg memerlukan aku sentiasa disisinyer"....
semalam adelah ri ke-6 si kecit tomey demam sejak bulan lepas...demam on/off...aku pown xtaw pe istilah yg aku pakai tue..tp mmg dia demam pastu bek 2-3 ari pastu demam lagiks..hingga ke rini..puncenyer mase memula masuk umur 6bln ritu dia demam sbb tumbuh 2btg gigi bawah..
maunye xdemam,,sekali tumbuh xmo satu2..trus nak dua jerw...xlama pastu dia demam lagi..
tgh duk huru-hara kehulu-kehilir mencari kelinik yg bersesuaian dgn si kecit tomey tetibe aku terperasan ropenye si kecit tomey tumbuh lagi 2btg gigi taring laks..sgt ar pelik!sbb bese org tumbuh gigi depan lu,,dia tumbuh taring dulu laks..pesen apakah??
dan bln 5 nie dia demam tuk kesekian kalinyer ....kali nie mmg wat aku riso sesangat sbb demam dia sgt tggi..tiap kali gi kelinik mesti cocok munT_T dia...sian syg ummi~~
semlm sbb demam dia masih lagi di tahap tggi aku wat keputusan try laks kelinik Borhan kat area kajang..mokcik aku yg bgtaw anak dia mkn ubat kelinik tue hokey!!sesampei depan kelinik tue leh dia tolis "TUTUP"...pastu mr.huB masuk kelinik tue leh laks dia kate nak beli obat leh... nak tggu doc kui 8mlm...hamikkkkaw~~~xkn aku nk tggu smpai 8mlm kn??
kebetulan depan kelinik Borhan de Poliklinik Zul&Rakan2..tp doc yg serve kat ctu doc Mariam..
aku n mr.huB pernah g kelinik tue..kenyataan doc Mariam bg sgt wat aku takut...siyes doc tue wat jantung aku berhenti berdegup...mase dia check si kecit tomey dia de tnye aku...
doc : kat umah de sesape merokok kerw??
aku : husband sy mmg merokok doc tp dia xpernah merokok lam umah/depan anak2..
doc : klu awk g kije sape jage bby??
aku : mak sy...
doc : sepatutnye if dia duk ngan mak awk dia xsakit cmni...
uishhhh..kejamnye kenyataan dia..aku diam je ar...tp dlm at berkata...
"klu dh nak sakit doc...bkn kire duk ngan mak sndri pown leh sakit.."
doc tue kate dia bg surat refer pd sepital..aku kena bwk anak aku trus ke sepital dgn segera...
katanye dia dgr de bunyi lendir dlm peparu si kecit tomey...dushhhhh!!mase dia ckp cmtu kat aku...ondaway balik tue at trus berdoa semoga si kecit tomey dijauhi segala kemungkinan..aku rela mengambil tempat si kecit tomey sekiranya itu yg ditetapkan...ati ibu.xde ibu sanggup dgr anak yg dikandung sakit..rite??
anta si kakak syg balik umah trus bergegas ke sepital putrajaya..wlupon de surat tp proses menunggu tetap serupa juge!xde keistimewaan hokey!!!pas 3jam menunggu dgn sbrnyer..akhirnyer dpt juge jumper doc...alih2 lega ati aku pas doc tue kata dia tgk xde perw2 yg perlu aku riso sbb dia xdgr pe2 pon seperti yg di dakwa oleh doc Mariam tue...aku jd kompius seketika..nape lain doc lain kenyataannyer??mn satu yg kiter kena dgr??tp disebabkan xmo merisokan diri sendiri aku terima kenyataan doc sepital putrajaya...dia bg ubat yg sgt byk..
makanye operasi memberi mkn ubat kpd si kecit tomey perlulah lebih keras..sbb dia sgt susah bukak mulut tuk terima ubat2!!haishhhhhh....
abah aku laks sekijap2 kol tnye keadaan cucu dia tue...tu lah atok kn??dgn anak2sendiri xpernah nk tunjuk kasih syg..tp bile tiba masa de cucu sgt ar penyayang..pe saja tuk cucu..
tp pe2 pon we luv u abah...ahaks tetibe!!mood membodek...balik2 dari sepital aku baru terperasan lagiks..patut ar demam!!tumbuh lagi 2btg gigi depan...ropenye!!!
lom abes sakit tumbuh gigi dan tumbuh lagiks...hurm sian anak ummi tapi xpe yg penting si kecit tomey dah meragam lagiks pas mam obat yg diberi dan Alhamdulillah and thanks to Allah sbb benda yg aku pikir dijauhi...tue lerw masalah aku..
aku seorang yg mudah gelabah bile bab anak2...sgt!!cenggane aku nk ubah supaya jd org yg rileks dan xmudah panik??
dan melegakan ati aku mlm td si kecit tomey tdo dgn lenanya xseperti mlm2 sebelum nie..
tdo yg terganggu dgn batuk dan sumbat idung...semoga sembuh itu segera dtg dan cepatlah pergi segala sakit supaya kami leh idup lebih ceria..amin~~~

p/s : xsbr nak balik sbb nak polok cium si kecit tomey ngan si kakak syg...owh my luvly gegirl's!!

1 comment:

mrS May said...

tQ~~~akan dibalas kunjung...

Post a Comment

**happy family**

**happy family**