Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 3, 2011

kuarge terchenta di Sekinchan Ikan Bakar

as salam.....


1st may ritu aku dan seluruh kuarge aku iaitu emak,abah,nenek,dan seluruh adik beradik aku dan kuarge memasing gi memakan kat Sekinchan Ikan Bakar...perggghhhh mmg sedap seyhhh..
dah nama pown Sekinchan ikan Bakar makanya sume makanan adalah bertemakan bakar sesajoo.

memula planning nak gi makan kat Tasik Idaman..tp b4 gi tue aku calling2 lerw dulu tia teha kwn skulah aku dulu a.k.a anak tokey Tasik Idaman tue tp xhangkat2..dan keputusan dibuat nk try lak kat Sekinchan Ikan Bakar..sian kat emak.sbb emak kalu leh mmg nak sgt mkn kat Tasik Idaman.

Emak nk mkn2 sambil dgr lagu..kat Tasik Idaman tue mmg beshh gilos sbb de DJ yg leh memutarkan lagu2 feberet anda..selain itu leh karok2 dan mancing2 ..mmg xrugi klu dpt lepaks2 king kat Tasik Idaman.siyes xtipu~~kekadang dorg wat pertandingan karoke tue..towlll!!!
berbalik citer mase mkn2 kat Sekinchan Ikan Bakar tue pon xkurang hebatnye..wlupon majoriti memember aku sume kate kat ctu mahal tp service dia mmg tip top~~mase kami sampei tue mmg full house ..xde table langsung..tetapi~~~boss kat ctu seboleh2nye dptkan kami table..kirenye org kate wlu dpt table kecik tp klu service tip top nak mrh pown xjd...

pas order2 sup2,keropok ikan,air,ulam-ulaman aku ngan mr.huB trus gi pilih makanan tuk di bakar...ha ko!!!mmg rambang mata mase nk pilih ikan2,udang,sotong,ketam dan sume2 yg berkaitan tue sbbnye mmg sume segar2 belaka...mr.huB aku lak kalau nmpk ikan2 tue sume dh mcm nmpk aweks cun..klu nmpk aweks cun pon aku rse dia xpndg cenggane dia pndg kat ikan tue...kalu leh sume yg de tue aku nak suh dia amik bakor...he3 org banje ar katekan,,kiter duk pilih jerw,,mmg syok abesss!!

mase menunggu sume siap di masak adalah lebih kurang dlm 30minit..xde ar lame mn..sbb mende yg aku order tue mmg ar byk sgt..sume jenis ikan,udang,sotong,ketam..sume aku sapu..
sbb aku tukang order jerw tukang byr org len...time kasih mr.abah sbb banje kami makan sedap.
hepi jerw bile tgk sume yg de mkn sambil2 gumbira2..bkn selalu cenggini....sesekali dpt kumpul reramei cmni sgt ar seronok...

kebetulan laks kat Restoren Sekinchan Ikan Bakar kami mkn tue adalah kawasan uptown Kajang..ha ko!!pelagi..siap2 mkn trus emak ngan abah gi urut2 kaki.. stgh jam rm20..tp hokey ar tue sbb pas urut tue abah kate kaki dia rse ringan...wlupon cuaca mse tue renyai2 tp sbb nk hepi2 ngan family aku bwk gak anak2 aku redah renyai...makanye balik umah trus mandikan si kakak syg..si kecit tomey laks dr start kami mkn smpai umah dia trus sedap tdo...xdpt mandikan aku usap jer pale dia ngan kain basah takut kedemaman..ha3
dh ar baru baik dr demam.....mintak jauh~~

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**