Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, March 30, 2011

cemburu lh!!!!

copy paste from mingguan wanita BIL:1427

As slm...

korang hengat x b4 nie aku de wat entri pasal cemburu???
rini aku terbaca dlm mingguan wanita yg aku pinjam dari kak rubi...
tajuk nyer ialah ........ "CEMBURULAH AGAR CINTA LEBIH GHAIRAH" ........

xseronok bercinta
tanpa cemburu
xkanlah hidup rumah tangga
sentiasa aman2 sajer...
bukan normal
jika xde cemburu singgah di hati

ha!!!!xnormal ko.....bistu?laki aku tue xnormal kerw????ishhhhh...mntak simpang~~
cemburu itu adalah HARUS dan WAJIB de pada stiap insan tuk memastikan cinta itu sentiasa membara.Jgn mase bercinta jerw nk tunjuk cemburu,pas kawin ilang cemburu sbb pk dh jd hak milik..so xde sape leh amik....hello~~even bini org pong leh mntk cerai jika dah bosan...
tapi tue org len kowt..aku x..hahahahahaha

1.CEMBURU TANDA DISAYANGI

cuba anda bygkan jika suami x melayan anda bila anda dgn sengaja cuba membuat si dia rase cemburu.pasti anda rase xdihargai,xdiperlukan dan xdisayangi.pdhal anda mahu dgr si suami marah2 bile dgr anda sebut2 nama exbf anda..tp si suami snyap xmemberi komen.Seolah2 anda xpenting dlm idop si suami.Pasti anda berasa sedih kn bila pasangan x ambil berat ttg cemburu.
Cemburulah kpd psgn supaya si dia rase lebih dihargai dan disayangi,tapi jgn berlebihan sampai mengongkong.Cemburu ibarat pemanis dlm secangkir kopi..manis sgt jd penyakit,klu pahit plak xrase nikmat..Cemburulah dgn berpada2 mengikut keperluan tuk membangkit rase ghairah cinta.

komen aku : mmg rase sgt sedeyh bile cubaan tuk wat mr.huB cemburu xmenjadi.rase frust yg amat sgt..mmg tol rse diri nie xdihargai,xdiperlukan dan xdisayangi..pdhal xde niat pon nk sebut2 nama exbf tp terpaksa sbb nk tgk tahap kecemburuan mr.huB tp balik2 aku yg kecewa.
dia rileks jerw cam xde perw yg berlaku...

2.CEMBURU TINGKATKAN PRESTASI

Anda cemburu dgn sorang teman sekerja si suami yg cantik,menarik,pintar dan baik hati.Apatah lg si suami xabes2 asik dok citer kelebihannya..anda pasti mnyampah lalu pura2 xkisahtp dlm hati benar2 tercabar...Semua tue normal bg suami/isteri..xde saper yg mahu diri dibanding2 dgn org len.mula2 mmg anda sedih tp cuba jadikan itu satu cabaran.Mudah2 an dgn cabarn itu anda boleh mempertingkatkan prestasi sbg sorg isteri dgn memanfaatkan rase cenburu sbg semangat memperbaiki diri.Bukankah cemburu itu positif???

komen aku : tol3...aku mmg kuat sgt cemburu bila mr.huB sebut nama pompuan len..geram jerw rase..tapi dlm diam aku cuba perbaiki diri aku yg dia sendiri xpernah nk komen...aku tnyer
"bie syg gemuk kerw?" dia jwb... "x ar.." tapi klu tgk pompuan cantik jeling gak tue...hait~~~~
makanye aku berusaha tuk kurus jugak...tu pon klu boleh~~


3.CEMBURU SIHATKAN HUBUNGAN

bila anda rase cmeburu pasti anda cuba tuk buktikan pd psgn yg anda adlaha terbaik buat dirinya..tp kdg2 jika cemburu melampau batas leh merosakkan rase kasih syg..Jika de cemburu akan de konflik,jika de konflik de pertembungan dua hati..ini yg dikatakan menyihatkan hbgn suami dan isteri.tp bergantung pd cara anda mempertembungkannya...samada kasar sampai berkecai atau melekat dgn selamat lagi nikmat..lalalalala

komen aku : aku setuju...jgn ar cemburu hingga rosakkan hbgn.gadoh2 sket tu bese ar..pastu memalam baik ar balik..jgn gadoh2 xbaik2....lalalalalalala..gaduh siang jerw mlm mesti kena baik.




No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**