Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, March 29, 2011

last aku gi ctu!!!!

As slm....

tol2 mood marah taw..semalam aku dan mr.huB bawak anak2 comel aku gi jengjln kat alamanda..
niat ati nak bayar segala bagai bil yg manyak sampai mencecah rm479.90...ko ade???
mampos tiap bulan nk bayar bil senggitu kn??sesampei kat pos opis trus ilang mood nak membayar bil..sbb org terlampau ar ramai hingga rase nak pengsan aku nengok.
langsung ar mr.huB ajak kami berjln2 sambil berpimpin tangan cuci mata kat alamanda..
dah lari dari niat asal makanya terpaksa ar berbelanja satu dua barang kn??nama pown dah bawak anak2 yg comel itu maka xsah ar klu xmenyinggah tempat utama dlm alamanda tue..
mana lagi klu x KFC??si kakak syg tue xleh terpandang signboard KFC..mulalah rengek2 nak makan ayam ci..sebagai sorang ayah dan ibu yg baik hati dan xsanggup menghampakan anak2nya kata ko maka aku dan mr.huB bawak jgk si kakak syg mkn ayam ci.
pas mr.huB dukung si kecit tomey dan bawak si kakak syg duk,aku pown meng"order" 5 ketul ayam original,satu pepsi large,1 nasi dan sup,1 whipped potato tuk si kecit tomey...dan set dinner plate tapau bawak balik...tujuan aku order satu2 camtu sbb aku mmg xmo order set..bg aku bile order set rege dia jauh lebih mahal...bg aku ar...lagipown doit aku..suka aku ar kn nk order satu2 cenggitu...bkn aku mntk doit ko pown!hahahahahaha
yg wat aku rase nk marah sesgt,,mentang2 ar aku muka cm org kampung xde pelajaran mase dtg tue..ko pown pandang aku xde doit kn?masih okeyh lagi ar...xde hal bg aku..
alih2 pas dpt perw yg aku order tue...letak2 atas meja mr.huB trus tegur...
"ni ayam bile ni syg???"

aku pown trus...."aik....awat?"
sekali aku tgk isi ayam tue...ha!!ko..tekejut beruk2 belaan aku..
hitam....hangus...rentung....gering....sume ade.
asal ar bdk customer service kfc alamanda nie wat aku cmni?.....pe slh aku kat aku ko?
kebetulan mase aku tgh mood2 marah gitew de sorg staff kfc duk berlegar2 sebelah aku...aku pown tnyer..

"bang,tompang tnye ar..ni ayam bile nie?selalu sy makan ayam putih cantik jerw isi dia..asal rini cm keras jerw...?"
trus abg tue jwb dgn nada serba slh "ermmm..,,,masak ayam ni pakai timer..mngkin terlebih mase kowt dia masak"
waklu!!!!dlm ati aku...dah taw cmni rope xkn ko nk bg org mkn gak...aku bayar pakai doit hokey!
then dia suh aku tukar ayam..aku pown terkedek2 gi balik kat minah kerek td..dia nmpk aku dtg trus tnye "nak tukar ayam ke kak?"
taw plak ko erk???seb ar aku ni xkejam mcm org len..klu org len aku rase mau smpai kena buang kije ko org tue buat..aku ni kire bek hati ar gak...
suap2 si kecit tomey mam whipped potato,mr.huB lak suap2 si kakak syg mam ayam...sambil mkn nasi+sup yg xsedap itu....kata mr.huB nasi dia lantah ni 1st time aku tgk mr.huB makan nasi ayam ci xabes....trus campak tepi...


ni last kali aku mkn kat kfc alamanda...pasni xmo dtg dh..ini janji aku.padan muka ko dh ilang sorang regular customer cm haku..kan dh rugi..wlu seringgit tp ko tetap rugi..
tu lah gunanyer berbahasa bile nak berniaga....customer always right!!!
klu dh cmtu layanan ko alamat pasni makin berkurangan ar customer ko.....aku marah nie!

4 comments:

izman said...

itulah tindakan sepatutnya. pelanggan selalu betul sebab kita BAYAR.

mrS May said...

tol tue...
lenkali jgn pandang org xde doit or xmampu nk mkn.
xnk gi ctu dh...

aRuLnIezam said...

x yah pegi..byk lagi tempat yang best

mrS May said...

setuju 100%....
nk mkn kfc kat kuantan pulak~~~

Post a Comment

**happy family**

**happy family**