Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, September 27, 2012

Semoga apa diimpikan menjadi KENYATAAN ;)

Assalammualaikum ...  ;)

Lama betul bercuti sampaikan blog pon xberjenguk.. Cuti jaga anak-anak je pun! xkemana.. Saje menghabiskan cuti bersama-sama anak dirumah. Letih tapi berbaloi-baloi =)
Pejam celik pejam celik pejam tak celik-celik  rase sekejap je dah dekat nak masuk 6bulan aii pregnant. Perghhh!! xlame lagi dah nak bertarung lagi dlm labour room. Memang terbaeek!
Rase mcm baru semalam je menggigil-gigil teran nak kasi kuar itu si kecit tomey.. Tetibe dah nak kena belajar teknik MENERAN lagi sekali. Tahniah lah kepada kengkawan yang dah berjaya lalui saat meneran tu ye? Selamat berpantang!

Ikut pengalaman 2kali mengandung,,aku memang jenis kena awal standby barang. Satu beg baby dan satu beg aku sendiri perlu ada dalam kereta bermula kandungan aku usia 7-8bulan. Buku merah lak memang kena ade senantiasa dalam handbag diusung kehulu kehilir.Sebabnya, dua-dua pengalaman yang lepas pon due bersalin aku xpernah tepat sampai tarikh yang dijangka doktor. Pasti awal! Memang anak-anak umi sume xsbr nak tengok dunia ye?  ;)
Dan kali ni pon rasenye bersiap sedia awal tapi wat mase ni lom prepare ape pon. Baru nak masuk 6bulan pong.Esok-esok dah 7bulan lebih sikit leh le standby.Cuma skang tgh survey-survey barang keperluan je. Bagi aku pregnant 1st ke,2nd ke 3rd ke...sume pon mesti kena ada sambutan lah walau xsemerah mcm memula nak dapat baby dedOlu an? Kire cam xadil lak kalau xbeli sumthing baru tuk next baby. Dorang pon nak rase baju baru gak.. Ni x mentang-mentang ade kakak/abang maknenya kena pakai yang lepas-lepas punya. Mana yang leh guna,kita guna! Mana yang terpakse tukar kena lah tukar ye dak? Kena lak mr.huB dah ade janji dedOlu..if kali ni adalah bayi IMPIAN dia..dia nak berhabis sikit beli barang-barang baby. ;) Wahhh..kelas ko jah. Sebenarnya setiap anak pon ada keistimewaan masing-masing. Cuma mcm aku ckpkan le..Lumrah dunia! yang dah ade anak girl pasti teringin anak boy. Yang ade boy teringin nak girl lak. Mcm tu gak aku ngan mr.huB.

Eh..eh..cam dah bagi hint2 lak di situ.. okeyh! pendek cerita... Semalam aii gi scan ye! Memulanya saje-saje msg manja sorang neh.. Niat asal cuma nak tanye klinik yang dia pernah pergi baru neh. Manja sorang ni pon preggy cam aii..hehe Musim mungkin! ;)
Tetibe manja neh kata nak teman..OMG u!! malu lah aii camni.. Dia kate ok je lagipon BOS dia baik dan xkisah pon. Aku pon ape lagi..? Dah mr.huB awal-awal lagi sound xmo teman aku scan baby yang ni. Mungkin sebab dia lebih berdebar banding aku. Dia kate kalau dah tau pon jangan bgtau dia pon. Terpakselah aku terima pelawaan manja sorang neh nak temankan. Bodek-bodek incharge aii petang tu nak cabut awal. Kul3 lebih cenggitu gerak dari opis. Sampai fasa 4tambahan BBB jumpe si manja dekat SHELL..settle isi minyak bagai gerak terus gi Klinik Ummi Saliha. Sekali sampai-sampai staff nurse kat situ cakap doktor akan sampai jam4.30 petang.kami pon ok kan jelah..sebab leh bergosip sambil makan-makan. Siap isi perut,lebih kurang 4.45petang cenggitu gi balik tercongok kat depan staffnurse Klinik Ummi Saliha. De dlm 15minit cenggitu..Si manja neh dah risau. Katanya sebelum ni xpernah lak dia dtg klinik tu doktor xde. Dia dah serba salah kat aii..

"hey u..aii okeyh je lah..xde hal pong!"
padahal dlm hati berdebOr-debOr

Dan kebetulan pon staff nurse tu pon cam dah serba slh tengok kami tunggu lama terus dorang bersuara bgtau yang doktor cam agak lambat sikit. Ade hal katanya..Terus Nadia ajak aku gi Klinik Dr.Suraya yang bese dia gi gak. Beria-ia Nadia bgtau xpernah lah doktor tu xde. Aku pon xkisah sangat.Mungkin sebab baby ni xmo bagi aku intai dia kot. Mcm-mcm le dugaannya. Bergegas gi Klinik Dr.Suraya tu..sampai-sampai register rupenya doktor Suraya pon xde.Amik anak dia kat taska. Memang mendebarkan. ;)

Tapi sebab staff nurse tu kate taska tu pon xjauh dari klinik tu kami amik keputusan utk tggu. Xlama pon..tetibe masuk sorang pompuan ngan anak kecik.Ouhhh..doktor rupenye.  ;)
Nampak baik...Bila nama aku dipanggil aku makin kuat debOr..si manja ni lak nak jugak ikut sampai dalam. Nak tengok katanya. Eh! dia lagi excited dari aku..hehe

Dr.Suraya : ye puan..sakit apa?
Aku : xsakit ape pon..nak scan je ;)
Dr.Suraya : ok..baring puan..
Aku : ~~Berdebor-debor~~

Memula scan tu beselah doktor akan check ukur lilit kepala kaki bagai..sume pon alhamdulillah mengikut tumbesarannya.tetibe doktor tanye aku.

"nak tau jantina ke?" ;)
"nak le doktor"..malu-malu kucing..
"ok...cam susah skit neh..sebab baby byk gerak..susah nak ckp boy ke girl.."
"ala..."
"ok..ni pandangan dari bawah.kite tengok dari bawah..atas ni punggung dia..cam girl ade cam boy pon ade."
"hurmm..ok"cam ade agak sedih sikit lah..

tetibe muncul sumthing cam sup bunjut dari celah kangkang baby

terus aku tanye doktor

"doktor..tu ape?"
"ouh....tengok betul-betul ye.."
"ape tu?" nak nanges dah..
"mcm telur dia..bese kalau ade cmni boleh saya kate LELAKI"

tanpa sedar menitik sudah airmata saye =')

turun dari katil berborak-borak jap ngan Dr.Suraya.. Doktor tu ok.. Best lah gi situ.  Lepas dia check buku pregnant aku dia terus ckp..Patutle nak sgt baby boy..rupenye dah ade 2gegirl!Dia kata 80% dia boleh kata baby yang ade dalam perut aii adalah BOY.. ouhhh! saya ade rase terbang-terbang gitu. 
Balik bawak kete tu pon xbenti dari nak SENYUM je.. hehe
Ikut ati kunun xmo bgtau sesape..tapi hati meloncat-loncat nak bgtau sume orang..dan akhirnya 
Rahsia bukan lagi rahsia!!
sume orang pon dah tau termasuk mr.huB...dia adalah antara orang paling hepi bila tau yang dia bakal dapat anak LELAKI ;)
Ape pon yang dua gegirl kat umah itu juga adalah kesayangan kami berdua.. 
Semoga apa yang kami impi menjadi kenyataan.. aminnnnn ;)





sayang WAWA&YAYA ...






No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**