Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 23, 2011

cegu suke td0,,ari2 cegu td0!!!

As salam ...

siap sudah 1 jenis kueh raye tok raye tahun nie.mlm td aku bertungkus-lumus menyiapkan kueh peberet emak kt umah nenek..sebbek de mokcik kesayangan aku,Cik Ana sudi membantu ..
kami wat kueh dahlia,,separuh org kenal kueh tue dgn name kueh semperit..emak aku sgt suke itu kueh!peberet katenyer...makanye kueh 1st aku adalah peberet emak..insyaAllah klu jadi mlm nie 1 jenis lagiks kueh akan kami wat.. =)
sowi awal2 sbb pic mase tgh proses kueh xdo ...mmg aku xhengat!duk kelengkung~kelengkang menyiapkan&membakar kueh..alih2 dah siap kueh duk balang..baru tetibe!!aduuiiiyaiiii~~~ lupe amek pic lorh!!tp siyes xtipu mmg aku dah buat kueh tue...
janji ngan Cik Ana pas berbuka tr0s nk berdesup ke umah nenek..alih2 kui 9mlm gak kami smpei..sbbnyer mak kate kemalasan telah melanda slps berbuka..mcm2 alasan mak bagi..
  1. "gi esok ar teh!!ko balik kije kiter tr0s gi"..
mn leh emakku syg...balik kije kang sibuk kat dapur laks..nk msk tok berbuka .. =)
  1. "wat kueh memlm nie kang kui bape nk siap?sok ko nk kije"
sama jgk emakku syg..drpd melanguk jerw umah mak xde wtpe sementara
tunggu mr.huB sayep balik kije kn elok kiter gi wat kueh .. =)
  1. "kang abah balik,kiter xde kt umah"
oWhh..emakku syg~~abah dh bgtaw ateh..ini mlm dia balik kui 11mlm..so,,,
kiter akan pulang seawal yg mungkin... =)

akhirnyer dgn jwpn2 bernas yg aku bg emak pown bersetuju gi jugak kui 9mlm tue..dan seperti yg dijanji kueh pown siap sebelum mr.huB balik..sampei2 umah abah baru jerw smpai umah.
memula aku smpai jerw umah nenek ,,,aku de terpandang sesusuk tubuh tgh td0 kat sofa sambil bertudung...intai2 punyer intai rope2nyerw~~org tue adalah anak ke-2 Cik Ana atau lebih dikenali sbg kakak dlm family kami...aku pown peliks!pekehalnyer minah tue td0 sambil bertudung...nak taw sbb perw??
seperti kate mokcik aku...pas berbuka tue,,kakak icha tue sgt sewonok sbb dgr aku nk dtg wat kueh...smbil2 menunggu tue dia dok men cegu2 ngan 2 org lagi adik dia...tgh dok sedap2 men cegu2 tue tetibe adik dia dah soksek2 sengsorg sbb si kakak icha nie dh tertd0...
dia mmg sgt senang td0...letak jerw kepala,,bummmm tr0s lelap!mmg kelakar towl~~ =D
tgh2 men cegu2 leh td0...btui2 kena cam citer P.Ramlee dolu2.
cegu suke main bola..
ari2 cegu td0...jom kiter main!!!! =)
yg nie aku xtipu sbb aku de snap pic dia tgh td0 dgn tudung...sgt ustazah ok dia td0 sambil bertudung.
kepada kakak icha....nie ateh de save ko punyer cerite dlm ateh punyer belog,,andai ko dah bsr nnt & terbaca ini belog..ko ketawa ar sengsorg,,..sbb ni afr kenangan yg ko cipta mase kecik2..
nama sayep naresha..
panggil sayep kakak icha..
sy budak gomok yg suke td0..
pas mkn jerw sayep td0!! =P

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**