Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, December 28, 2011

pengalaman MEMENATKAN tp PUAS!!!

As salam...

sygkan anak punye crite!tp pe slhnyer kn kengkwn..bkn slalu kot! SEKALI-SEKALA...
senin lepas kn ari coti2 malaysia..sabtu ahad mmg xkemana sbb mmg lerw saye bercoti tp mr.huB saye adelah bekerje!makanye kena tggu senin baru leh berfoya2 sbb ari cOti beliau adalah ri senin. paham?pasni xperlu aku jelas lagik knape aku suke MONTENG ri senin yerw kengkwn..hahaha!
yeah!
kakak ngan unyang nk nek ketetapi..hehe

yaya pon nk nek ketetapi..!

akhirnye HAJAT si kakak syg ngan nenek dah terlaksana..mereka kepingin sgt nek KETETAPI.
si kakak syg sebut KETETAPI..!park kete kat KTM UKM,Bangi..riso sebenarnye nk tggl kete merata2 nie.tp terpakse lerw kn kalu idak sape nk mengantOr kamu yerw dak?hehe

tetibe!

beli tiket xmO kalah..mau beli pergi balik alasan xmO beratur beli tiket mase balik nnt..kate mr.huB..ikutkan sajork!rege tiket maseh same seperti dulu rsenyer.aku pon dh xhengat bile last aku nek komuter..mungkin ade dlm tahun 2006 dedOlu kot.perghhh!lame dowh~~
pergi balik dr UKM ke MIDVALLEY bg dewasa RM6.40 manakala kanak 4thn keatas mungkin RM3.20..agaknye 4thn keatas!lupe nk tnye . sbb si kakak syg free jerw~
train smpai aku,nenek,yaya&emak masuk KOC utk wanita SAHAJA..haha!
dedOlu xde pon koc wanita nie..tp bile aku masuk de jerw kaum2 ADAM nie kt koc wanita.
pe kes???xpaham~~klu dh tgh ari mmg jgn arap lerw leh duduk kn?tp tQ sgt2 pada yg sudi bg sy,nenek&emak duduk pada ritu..jase kamu2 amat saye hargai!!tengs~~ =D
mslhnye yg baik itu bknlah yg same agama dgn saye...semoga kamu jua ade pembalasan yg baik disane atau didunia ya?mn pergi yg same2 menganut agama saye yerw?sume duduk pejam mate beb!!!perghhhh~~terang2 dlm train tue de tertera beri keutamaan pd OKU,wanita MENGANDUNG,wanita mendukung BAYI & warga EMAS...mana kePRIHATINan kamu yerw??
lupe kan itu kisah..smbung crite aku lg best..hehe
yg si kakak syg lak ikut mr.huB ngan angah (anak buah) masuk koc BUKAN wanita..
sian si kakak syg kena berdiri sepanjang mase smpai MIDvalley..sian anak ummi! klu aku de aku sound jerw org yg sedang sedap duduk tue..macam %^%*&^*(^*!
excited bkn men si kakak syg smpai midvalley sbb selama ari nie lalu2 jerw depan mid. nk singgah xpernahnyer dpt..pdhal klu balik umah MIL aku mesti lalu itu jln..tp xpernah dpt masuk sbb sesak dan sgt susah tuk dapat park kete..jgn kn nk park nk masuk pon lelah..hampeh!
akhirnyer,,smpai gak hajat aku nk bawak anak2 pusing midvalley..! =)
angah & unyang

nenek & emak yg suke berJLN..weee!

org xpayah ckp lah...leh mati sesak napas aku. klu ari2 shopping seperti itu mmg xnk lerw aku shopping.lebih baik aku duk umah tdO,,lagi bagus!sebbek mr.huB xbyk crite time tue..klu idak mmg smpai jerw trus balik lerw kami jwbnyer..hahaha!
penat pusing trus cari tempat best nk melantak..klu tnyer si kakak syg jawapan taw dh! ari2 mkn ayamCI pon xboring..yg boringnyer haku..sebbek sesampai depan KFC jerw tgk penuh. yes!peluang..leh lerw aku mkn pizza..lame dh mengidam..haha!mr.huB mmg payah sgt nk bawak aku mkn pizza..bkn sbb xberDUET yerw..sbb dia xminat.!xpe ar..
mengidam punye hal..makan smpai licin!

Alhamdulillah

nenek & emak

lastly smpai domino's de tempat kosong..Alhamdulillah,,xkempunan aku...lenkali kn best kt mane2 pon KFC penuh memanjang..xyah mkn KFC.leh mkn pizza ari2..hehe
settle mkn sambung pusing Mid lagik..kali nie nenek ajak nek tingkat atas skali..kunun2 nk mula dari atas kebawah..dari tepi ketengah..tue pon klu boleh..!besar kot..
smpai atas trus stuck xleh jln mn..sbbnyer si kakak syg nmpk MEGAKID'z..trus singgah berjam2..wat lukisan pasir tue..!gambar nk MR.Bean sajork..minat sgt MR.bean!!
MR.Bean dah jadik M.Daud Kilau
dah siap tue tetiba si kakak syg merajuk sbb nk wat yg len laks..aduiiiyai~


buat laks yg cm pakai watercolour yg masuk oven tue..tah pe kenamenyer pon aku xtaw!
berjam2 jugak lerw mr.huB duk melayan si kecit tomey..smpai mr.huB ajak balik lerw sbb penat.sian plak aku nengoknyer..hehe
dah puas pujuk si kakak syg ajak balik..tibe mase menunggu train ke SG.GADUT..
agak lme kot xnek train smpai station sg.gadut tue pon aku xtaw ktner..aduiiyaipuun!
dari kul 5.30ptg menunggu,,smpai kul 7.30ptg train xsmpai.pengumuman xabes2 duk ckp train ke sg.gadut tergendala dua bijik,,kelewatan berlaku..taik!
tu dia!!!

gambar mase terang

gambar dah gelap
dari senyum smpai masam dh muka mak..haha

dari terang smpai gelap menunggu..alih2 mak ajak balik nek teksi jerw.!sian kt nenek & emak nyer pasal aku ngan mr.huB ikutkan jerw.lgpon si kecit tomey dh terlentok2 tdo kt bahu mr.huB.letih wo tunggu train berjam2..hampeh!sebbek pakcik teksi tue sanggup antor smpai ke UKM,Bangi..kalu idak balik jln kaki lerw kami..hamekkaw!xpasal2 tiket yg dh bayar pergi balik burn begitu sajork!!sedekah kate nenek..iyo!
sabor jer lah!!!
tertido2 si kecit tomey... =P
nk sgt nek train ari2 cuti gini kn??merasa lerw kamu!...wlu penat tp hakikatnye kami sgt puas sbb berjaya tunaikan keinginan nenek & si kakak syg nk nek ketetapi..Alhamdulillah~~

2 comments:

diarinadiaa said...

so sweet nek train...!!kita pun dah bertahun tak nek komuter tu..hehe!! sama la kita ateh,dalam proses nak menunaikan hajat adam nak nek train tu....tapi babah dia liat btol!!:( (leceh dia cakap)

mrS May said...

leceh mmg leceh..tp pas dh bawak tue puas at lerw! klu x asik merengek jerw ajak nek ketetapi. =)
nenek ngan mak mmg dh nek sblm nie..nenek kepingin nek lagiks.haha!
try ar skali..tp g time org keje kot.ateh ritu silap gi time cuti..mmg padat lerw..hikhikhik!

Post a Comment

**happy family**

**happy family**