Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 14, 2012

Boboy ke gegirl ????

As salam ...

Terasa lama betul xmerapu meraban kat belog sendiri.. Semua disebabkan alahan mengandung. Nak wat cenggane mmg tiap kali peknen pon alahan mmg teruk cenggitu! Terima jelah.. Nak jenguk belog sendiri mmg xlalu tapi ari2 je nak jenguk belog org len. =)

Arini kandungan aku dah cecah 17+ week.. Semalam baru wat monthly check up! Menyedihkan.. Setiap kali check up,berat badan pasti turun. Kandungan gula dan HB sume ok je.. Padahal ari2 pon mesti air manis..air suam mmg xlalu kat tekak kalau xsejuk. Obimin yg doc bagi mmg jarang skali jengah tekak melainkan klu esoknye de check up baru paksa telan juge! hehe

Aku agak mungkin sbb alahan yang terlampau kot buat berat badan aku turun. Tapi aku dah bagi jaminan kat doc check up yg lepas ni kompom berat aku xturun lagi sbb aku dah leh makan dgn JAYAnya..haha
Sebelum ni makan apa je pasti kuar balik..pastu pedas2 xmo! skang pedas ke masin ke manis ke sume pon lalu je.. abes le! pesanan doc jgn pas raye naik mendadak2 udah le.. sebulan 0.5kg sahaja! BAIK!!

Macam yang aku ckp,,aku dah lama xmerapu meraban kt belog aku ni..asik duk menjengah belog org len tanpa meninggalkan jejak pong! dan aku de terbaca satu belog someone ni..mcm best!
tajuk dia..MENGENAL JANTINA BAYI DI DALAM KANDUNGAN..hehe
macam tau2 je aku mmg nak sgt tau gender baby lam perut aku ni.. Yelah,sume ibu yg peknen pon pasti teringin nak tau bayi apa yg sedang dikandung kan? xkire le yg ke2 ke,yg ke3 ke,..
Macam aku yg peknen buat kali ketiga ni pon aku masih excited utk buat ujian imbasan.. tapi ramai kawan2 suggest mase kandungan 28-34week.. Lambatnye nak tggu!hehe
Sebenarnya xde lah mengharap sgt.. Xkisah pon boboy ke gegirl ke. Yang penting sihat walafiat je.. tapi lumrah manusia kot.. dah ade gegirl pasti nak boboy..hakhakhak
Macam yg korang2 tau.. ai dah ade 2 gegirl yang sgt comel kat umah tu =)
mau jugak merasa jage boboy..hehe (bukan mengharap tau,,ni DOA!) tulun le doa2kan jua yer!!

cara paling mudah nak tau gender baby adalah dgn scan..zaman canggih ni scan 4D leh nampak jelas sejelas2nya.. klu dulu2 je kot scan itam putih tu je yg xbape nak pasti.. katenye boboy kuarnya gegirl. dah xmemasal kuciwa!haha

ade orang dedolu men teka2..tengok perut dah leh tau gender baby.. Yeke? bolat pompuan le lonjong lelaki le.. kdg2 terbetul plak. mase yg 2nd baby dulu mr.huB pernah try teka. katenye perut aku lonjong,BOY! gi mana2 pong org tegur yg aku peknen baby boy. mmg smpai bersalin tu scan xnmpk gender. alih2 kuarnye gegirl..alhamdulillah sume sihat dan skang lasaknye kalah budak lelaki! =)

ade jugak orang2 teka melalui cara pemakanan lah,cara perwatakan kite lah. Tapi aku tertarik dgn satu info yg dikongsikan bloggers ni. korang yg peknen cam aku leh ler senyum simpul klu bace belog aku ni jika ada tanda2 berkaitan ngan kamu. aku tgh senyum ni! tapi kalau silap bukan salah aku ha! ini cuma suka2...


Tanda Anda Akan mendapat Bayi Lelaki :
  • Anda tidak mengalami morning sickness yang teruk pada awal kehamilan atau mungkin tiada langsung
  • Degupan jantung bayi kurang dari 140 kali seminit
  • Anda rasakan beban berat pada bahagian hadapan tubuh
  • Perut anda kelihatan bulat sempurna
  • Bahagian aerola (daerah hitam disekitar puting) akan menjadi lebih gelap
  • Bentuk perut condong ke arah bawah
  • Sukakan makanan yang masam dan masin
  • Suka makan daging dan keju
  • Tapak kaki selalu berasa sejuk
  • Tangan selalu kekeringan
  • Suka menghadapkan wajah kearah utara semasa tidur
  • Bukan hanya anda, tetapi suami juga mengalami pertambahan berat badan
  • Anda akan kelihatan lebih berseri semasa hamil
  • Hidung tampak lebih mekar
  • Selalu sakit kepala

    **tang hidung tampak lebih mekar tu aku xbape nak paham..korg rase idung aku mekar x time peknen ni..hahaha


     
    Tanda Anda Akan mendapat Bayi Perempuan :
    • Mengalami Morning sickness di awal kehamilan
    • Merasakan beban berat pada bahagian punggung dan pinggul
    • Payudara kiri lebih besar berbanding kanan
    • Rambut anda berwarna agak kemerahan berbanding sebelumnya
    • Bentuk perut condong ke arah atas
    • Perut tampak agak lonjong
    • Mengidam makanan manis
    • Sukakan buah-buahan
    • Suka minum air atau jus yang bersifat masam
    • Anda jadi lebih cerewet semasa hamil
    • Mudah moody berbanding sebelumnya
    • Kulit wajah mudah bermasalah berbanding sebelum hamil
    • Tidak suka makan roti bersama kulitnya
    • Payudara kelihatan mengembang
    • Suka menghadap muka kearah selatan semasa tidur
    **tanda biru tu menunjukkan apa yg berkaitan dgn aku..muka ade sinyumm! haha~~
    sekali xbetul..melopong!
    Tapi apa pon sumenye aku berserah.. samada boboy ke gegirl ke yg penting bayi aku sihat walafiat. Apa pon pemberianNya aku terima dengan hati yang gembira dan akan aku jage amanah Allah S.W.T
     InsyaAllah =) 
     
 

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**