Ummi & Abi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Najwa Nur Qistina

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Najla Nur Hidayah

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Aiden Azizulhaziq

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Airel Azizulhafiz

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Najya Nur Zahira

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, April 4, 2012

Mengantuk & Terhantuk =)

As salam ...

Sebelum ni cerita KETEGURAN KELINTASAN.. dan skang nak cerita Mengantuk dan Terhantuk.
Si kakak sayang ,,alhamdulillah lah xde berulang lagi sakit kepala sejak kami bawak dia berubat hari tu dan aku harap harap si kakak sayang akan terus sihat senantiasa. =)

Sejak baik dari sakit hari tu,si kakak sayang sangat sangat lah mudah merajuk dan banyak sangat cakapnya. Ada je soalan soalan yang nak ditanya.Dan soalan soalan yang ditanya pulak soalan yang aku sendiri xjangka keluar dari mulut anak kecik aku yang baru berumur 4tahun dan belum bersekolah.
teringat satu oetang tengah tunggu mr.huB balik dari keje aku ngan anak anak melepak depan tv. tetibe....
"umi..mengantuk tu apa?"

"mengantuk tu nak tido...mcm ni huAAAAaaaaaaa ngantuknya!"
(sambil buat buat menguap)

"ouhh..mengantuk nak tido..terhantuk plak umi?"

"terhantuk tu mcm ni...kepala wawa dgn kepala umi terantuk"
(sambil laga kepala dengan si kakak sayang)

"ouh mengantuk..terantuk...."

"kalau ATOK plak kak?"

''atok kat umah nani"
(sambil gelak besar)

Lega hati aku bila tengok si kakak sayang dah boleh gelak gelak macam tu.xde lagi menanggung sakit. Tapi dari soalan soalan dia aku jadi cam terkejut.. Mana anak aku leh terpikir plak dua perkataan yang hampir sama tu dan tibe tibe plak tanya aku maksud kedua dua perkataan tu. Pelik! sebab budak umur 4tahun bagi aku soalan tu. Si kakak sayang plak belum pernah aku hantar mana-mana preschool/playschool pon..tp care pemikiran dia sangat matang.

Sejak baik dari sakit ari tu..si kakak sayang mudah sangat merajuk tapi sangat mudah dipujuk. klu dia tengah merajuk tu aku buat muka sedih sikit mesti di datang terus peluk aku dan cakap..

"umi
..kakak mintak maaf ye umi.kakak xnk wat umi marah lagi.kakak sayang umi sangat!"

serius kalau dia pujuk macam tu..aku rase nak nanges sangat sangat.. pandainya kamu bercakap sayang.. betul ke umur kakak skang ni 4tahun? umi macam xpercaya yang bercakap dengan umi ni seorang budak berusia 4tahun..

ade insiden jadi kat bowling Alamanda..sejak baik sakit ni,,seboleh-bolehnya..apa yg si kakak sayang nak aku cuba turuti.. Berapa malam berturut turut aku dan mr.huB juga emak bawak si kakak sayang main bowling. Tengah best best tetibe mamat yang men bowling lane sebelah bersin dengan sekuat hati. Si kakak sayang yang nak baling bola terus letak bola pastu lari ke arah sebab nak berbisik..

"umi..terkejut kakak dengar orang sebelah ni bersin td"


aku terus macam WOW...! anak aku pandai cakap cover cover seyh! macam dah besar sangat perangai ko nak.. cepatnya mase berlalu..terbau bau lagi bau baby di badanmu..dan terdengar dengar lagi suara tangisan abi mu di labour room di saat melihat kau keluar kedunia.. dan skang kamu dah besar menjadi anak dara yang sangat baik.. =)

No comments:

Post a Comment

**happy family**

**happy family**